Dlaczego lubimy ładne zapachy?

Odpowiedź może brzmieć banalnie: bo są sporo przyjemniejsze niż zapachy brzydkie. Bo ładne zapachy poprawiają samopoczucie. Sprawiają, że czujemy się dużo lepiej, że jest nam miło. Ładny zapach relaksuje i działa kojąco. Nie bez przyczyny zapach do domu wybieramy tak, aby się nam podobał. Musi być przyjemny, świeży, nie zbyt ostry i niemdlący. Sporo osób wybiera aromaty kwiatowe. Inni pragną owocowe. Sprzedaż odświeżaczy powietrza, olejków zapachowych i substancji, które wpływają na zapach otoczenia jest realnie duża.

Kupuje się nie tylko zapachy do domu. Dużo osób, spędzając zdecydowana większość dnia w pracy, w bardzo wielu sytuacjach kupuje zapach do biura. Tam, gdzie ładnie i bardzo miło pachnie, pracuje się wydajniej, bo człowiek czuje się nie gorzej. Jest wydajniejszy. Moc sprawczą zapachu używa się też w innych celach. Moc zapachu wykorzystują także handlowcy. W jaki sposób? W ogromnych halach handlowych, między innymi w marketach i super marketach rozpyla się substancje zapachowe, które niezauważalnie wpływają na decyzje klientów. Ta taktyka to aromamarketing. Dzięki odpowiednim zapachom ludzie czują się zrelaksowani, odprężeni i kupują więcej. Właściwie czują się w sklepie, gdzie pachnie świeżym chlebem albo świeżymi wędlinami. Przez to maja np ochotę na jedzenie i kupują produkty, których tak de facto nie potrzebują. I to wszystko dzięki odpowiedniemu zapachowi. Aromamarkieting używa wiele placówek handlowych. Jest on efektywnym sposobem na podniesienie rezultatów dystrybucji.

Sprawdź: aromamarketing.