Kiedy rebranding

Kiedy poprzednia identyfikacja wizualna przestała spełniać swoje zadania i firma woli odrobinę odświeżenia, powinna zastanowić się nad innym projektem logotypu. Projektowanie logo warto rozpocząć od nowa i w ogólności przeprowadzić cały rebranding. Rebranding to zmiana wizerunku firmy, przy czym firma może pozostawać cały czas w tych samych rękach, może zmodyfikować właściciela, może się rozwinąć lub może zmniejszyć zakres własnego działania.




Mogą zajść różne kwestie, łącznie ze sprzedażą firmy innemu właścicielowi, ale wszystko będzie się sprowadzało do tego, że kreacja logo musi zostać zmieniona. Czasem poprawka będzie niewielka, dosłownie kosmetyczna i ma na celu odświeżenie logotypu, a innym razem będziemy zbudować logo w pełni od nowa. To nie jest prosta sprawa, bo w większości przypadków w przypadku dużych firm ludzie już znają się świetnie z logotypem i ciężko im jest przyzwyczaić się do nowego. Nie do końca mogą zrozumieć, że chodzi o tę samą firmę, która zmienia wizerunek. Mówi się, że rebranding powinien być wykonywany na samym początku działania firmy, gdy nie ma ona jeszcze wielu klientów. Praktyka pokazuje natomiast, że zwykle dzieje się to w momencie, gdy firma jest już duża. Logo firmy przestaje spełniać swoje zadania albo już kłóci się z działaniem firmy i wówczas należy je zaprojektować od nowa. To ciężka praca, bo nie można zaprojektować logo gorszego od tego, które firma miała poprzednio. Musi być to projekt świeży i z całą pewnością lepszy , a ponadto więcej mówiący o tym, czym się firma zajmuje.
Sprawdź: warto sprawdzić informacje o ofercie reklamowej dla firm.